Kunsten å sjekke jenter

Gi litt mer faen! Dette er en klassiker som går igjen som sjekketips; "du må gi mer faen." De såkalte snille guttene får ikke drømmejentene sine siden de ikke gir nok faen, de må bli litt mer "badboys" ... Men hva vil det egentlig si å gi faen? Hvordan gjør man det i praksis?

For å illustrere kan vi dikte opp en liten historie og se hvordan den KAN utarte seg:

Kåre er på fest. På vei til sofaen dulter han borti en ølflaske som står på bordet som velter og søler da øl på gulvteppet. Kåre sine første tanker er at han må unnskylde seg høyt til alle, plukke opp ølflaska og stresse bort til kjøkkenet for å hente papir. Men, Kåre har lært seg at han skal gi faen for å være en mer tiltrekkende og alfa person, så han rykker likegyldig med skuldrene og setter seg i sofaen. "Nå var jeg en ureaktiv badboy" tenkte han fornøyd med seg selv. Resten av folka i rommet tenker "for en jævla douchebag, har han ikke sosiale antenner?".

Vi prøver på nytt.

Kåre er på fest. På vei til sofaen dulter han borti en ølflaske som står på bordet som velter og søler da øl på gulvteppet. Kåre sine første tanker er at han må unnskylde seg høyt til alle, plukke opp ølflaska og stresse bort til kjøkkenet for å hente papir. Men, Kåre har lært seg at han skal gi faen for å være en mer tiltrekkende og alfa person, og han har også virkelig forstått hva det innebærer. Kåre sier et lavt og likegyldig "ups, det var ikke meningen" til seg selv, tar opp ølflasken og setter den rolig på bordet, tusler avslappet til kjøkkene for å hente papir mens han ber folk i nærheten av sølet være obs på det og tørker så opp etter seg. Han gjør ikke noe større ut av det enn å ta det i et rolig tempo som om han gjorde hva som helst annet vanlig. Da han er ferdig med å tørke opp sølet setter han seg i sofaen og fortsetter der han slapp ved å hoppe rett inn i en samtale med de ved siden av.

Hva er forskjellen? Hvorfor er den ene mer "riktig" enn den andre?

Som et sjekketips skal det å gi faen IKKE bety at man skal være dust, uansvarlig, uempatisk eller hensynsløs. Tingen er at man helt enkelt ikke skal legge så mye i de tingene som skjer, "det er ikke så farlig, slapp av!" Man tar lett på det som skjer rundt en selv siden man skjønner at det virkelig ikke er noe stress. Det som har skjedd har skjedd, ingen reaksjon kan endre det som alt er i fortiden. Da kan man like gjerne(og burde!) akseptere det med en gang, men som i eksemplene mine må man samtidig ta det ansvaret en må når en skade alt er skjedd.

Når det gjelder "å gi faen" som en holdning generelt handler det om å ikke være så utrolig selvbevisst og urolig hele tiden. Folk flest tenker bare på seg selv mesteparten av tiden, hva du enn gjør så er du ikke så utsatt for andres øyne og bedømmelse så mye som du antageligvis tror; det er bare å slappe av. Det er ikke "jeg gir faen i alt og alle", det er heller en "det er ikke noe stress, dette ordner seg".

Man kan altså gi faen på både en tiltrekkende måte, OG en ukalibrert douchebag måte; du vil ikke være sistenevnte. Det er han gærne som har lest The Game og tror han virkelig har skjønt hvordan man skal være badboy.

Vi i Sjekkeskolen har nesten 20 års erfaring med å sjekke damer i Oslo. Vi vet hva som er beste sjekkested i Oslo, hvordan jenter liker å bli sjekket opp, hvordan du spør om telefonnummeret på beste måte, hvordan du vet når hun er klar for å bli kysset, hvordan du inviterer på date og alt annet du er nødt til å vite for sjekking av damer. Lær å sjekke damer på Sjekkeskolen.

Utdrag fra Sjekkeskolen:

Jeg var 18 år, vanvittig forelsket og best av alt, jenta jeg var forelsket i likte meg også. I blant kunne hun fortelle meg hvor glad hun var i meg, hvordan hun følte hun kunne snakke med meg om alt mulig, hvor bra vi hadde det sammen. Hvor interessant hun syntes jeg var, hvor snill jeg var, hvor morsom jeg var. Men en dag ville hun prate med meg. Hun fortalte at hun likte meg godt, og var utrolig glad i meg, men at hun bare ikke var forelsket. At hun skulle ønske hun var det fordi vi hadde det fint sammen, men at hun rett og slett ikke følte det på samme måte som hun hadde følt med eksen sin. Det hadde vært lett å konkludere med at eksen hennes enten måtte være morsommere, kjekkere, hadde større muskler eller en annen logisk grunn, men det som var helt uforståelig for meg var at han ikke var noen av delene. Han var absolutt ikke kjekk, hadde overhodet ikke orden på livet sitt, ikke spesielt morsom, og han var enda dårligere trent enn det jeg var. Først noen år senere forsto jeg at forelskelse ikke er en følelse man har kontroll over og kan skru av eller på. Mange jenter kan faktisk føle tiltrekning til gutter de ikke nødvendigvis liker som person.

Selv om hun skulle ØNSKE å føle noe

Selv om du er verdens beste fyr med verdens beste intensjoner så er det klin umulig for en jente å “skru på” følelser av tiltrekning. Prosessene som gjør at hun føler forelskelse er underbevisste og styres av mange ting hun ikke har et bevisst forhold til. Mange jenter er tålmodige og gir gutten mange sjanser til å skape tiltrekning, og mange går til og med inn i forhold med gutter de ikke egentlig er forelsket i, bare fordi de ønsker å ha en kjæreste. Men det er absolutt ikke oppskriften på et gjensidig og lykkelig forhold.

Selv om hun skulle ønske at hun IKKE følte noe

På samme måte som jenter ikke kan skru på følelser av tiltrekning så kan de heller ikke bevisst skru de av når de først er der. Selv om gutten er den mest usunne, voldelige fyren du kan tenke deg, så finnes det jenter som rett og slett ikke klarer å se fyren for den drittsekken han virkelig er fordi hun ser han gjennom et filter av forelskelse. Og det filteret er vanskelig å fjerne når det først er på plass.